האמן איתן קדמי

קצת עלי

אמן ויוצר רב תחומי מוכר בזכות שנים רבות של פרסום איורים בעיתונות והשתתפות בתערוכות. מתוך המסע האישי שלו פיתח באמצעות המנדלות תהליך רוחני של שחרור מעגלי חיים שנסגרו ופתיחת מעגלי יצירה חדשים. המילה "מנדלה" משפת הסנסקריט ופירושה "בתוך המהות." העיגול מתאר אחדות ושלמות. המנדלה היא יצירה בתוך מעגלים, הדרך שלנו לבטא את המחזוריות האין סופית של תהליכי החיים. העוסקים במנדלות מאמינים שהן מייצגות את מהות הקיום, העונות ומעגלי החיים, ושהצביעה אותן היא חוויה לא מודעת הפותחת דלתות לרבדים עמוקים של הנשמה ובאמצעותה ניתן להגיע לאיזון פנימי.

קצת על היצירה

מהי מנדלה

המנדלה היא יצירה במעגלים. בסנסקריט משמעות המילה היא 'מעגל המכיל מהות'. אפשר לדמות את תהליך יצירת המנדלה כזריקת אבן לאגם. במים נוצרת אדווה קטנה המניעה את המים ויוצרת מעגל אדווה נוסף, כך מתרחבים מעגלי המנדלה עד אין סוף.

הצורה המעגלית היא צורה ראשונית ביקום. כל הכוכבים והפלנטות בנויים במבנים מעגליים. על כדור הארץ נמצא מנדלות כמעט בכל דבר, בפתיתי השלג למשל צורות מפתיעות של מנדלה.

האדם יצר מעגלים כבר בתקופות קדומות. השמאנים האינדיאנים באמריקה ציירו מנדלות מחול בטקסים של ריפוי. סמל המגן דויד ביהדות בנוי על בסיס חלוקת המעגל לשישה חלקים שווים. מנדלת החול הטיבטית היא חלק בלתי נפרד מהלימוד של החניך הבודהיסטי. לאחר שבועות של עבודה מאומצת ומדיטטיבית ביצירת המנדלה, אוספים הנזירים את החול ומחזירים אותו לאדמה. בכך משחזרים הנזירים את מחזוריות החיים, הלידה והמוות